fredag 24. februar 2012

Lomme/Pocket

Dette er innlegg nummer 50 på denne bloggen! Litt rart å tenke på, men litt moro også! Jeg skal snart fikse til en liten give-away her inne! Men da må dere jobbe med å dele da! :)


Glemte helt bort å blogge i går for Magnus, en god venn, kjæresten til Marie og som jeg også driver Med Eiga Hand sammen med, kom på besøk i går. Så kvelden gikk bort til prating og en oppdatering på alt som skjer på Rauland!


Men nå skal dere få se hva jeg gjorde i går! I går hadde vi igjen lappeteknikk, og dagens oppgave var å sy en lomme. Jeg syns ikke disse lommene er helt praktiske og ideelle, men en skoleoppgave må gjøres! Så jeg satte i gang. Jeg brukte litt tid på å finne fargekombinasjonene jeg ville bruke. Her kommer de alternativene jeg hadde: 



Over ser du de to alternativene jeg satt igjen med til slutt. Jeg var bestemt på to stoffer som dere ser, men det tredje var det vanskeligere å få bestemt seg på! Men til slutt tok jeg et valg, så da endte jeg med alternativ 1. Under får dere se bilde av ferdig produkt! Syns selv det ble veldig bra, til å være andre lappeteknikkprosjekts jeg holder på med. Og til å være et produkt jeg ikke så vitsen i å lage. Neste gang i lappeteknikk skal vi lage babyluer, og det ser jeg mer fram til! Tror det blir gøy å lære! De skal syes for hånd da, men det går nok fint. Er jo ikke så store prosjektene.  


Bakside

Framside




Ellers er det nasjonaldag her i landet i dag, så skolen er stengt og vi har fri. Men det vil ikke si at jeg ikke jobber med skolearbeid da. For det er fortsatt prøvelapplaging på høyt nivå her! 


Ha en god helg folkens! :)


English:
This is the post number 50 on this blog! It is a bit strange to think about, and a lot of fun as well! I am soon going to make a little give-away in here! But then you have to share this blog! :)


I totally forgot to blog last night because Magnus, a dear friend, Maries boyfriend and also one of the persons in Med Eiga Hand (Made By Hand), come for visit last night. So the whole evening went by in chatting and a up date about the life in Rauland! 


But now I am showing you what I did yesterday! Yesterday we had patchwork again, and the task for today was to make a pocket. I personally do not think this pockets are practically and ideal, but a school task has to be done! So I just started. I spent some time figuring out the combination of the colors I wanted to use. So the first 2 pictures are showing the alternatives!

A you can see, in the end it was to alternatives that was left. I had decided that I wanted to use two of the fabrics, so it was the third one that was the problem. But in the end I just made up my mind, the first alternative. I think the product looked great it was finished, since it is just my second work in patchwork! And to be a product that I did not see the point of making! The next time in patchwork we are going to make baby hats, and that I am really looking forward to! I do think that is going to be fun. They are made by hand, but it is so small projects so that is ok!

Other wise it is the national day in Estonia to day, so the school is closed and we have the day of! But that does not mean that I have not any thing to do. Because I am still making samples for most of the subjects.

Have a nice weekend everyone! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar