tirsdag 2. april 2013

FWSS - luene

Etter å faktisk ha fått med meg et motefenomen denne vinteren hadde jeg lyst å prøve å strikke den kjente FWSS-luen. Dette er den samme luen som blant andre Tone Damli Aaberge har brukt mye i media. Luene mine er strikket i Pickles Angora

På denne bloggen fant jeg et mønster som var tilnærmet originalen. 

Det første jeg gjorde var å strikke en prøvelue hvor jeg fulgte oppskriften slavisk. Dette for å se hva som fungerte og hva som eventuelt måtte endres. Det garn jeg strikket prøveluen i var også Pickles Angora, men jeg så fort at det var forskjell på den gule angoraen og de to lillafargene. Veldig rart... 

Den første luen ble i alle fall størrelse mann i hodet, så jeg måtte legge opp færre masker på de to neste. Jeg valgte å legge opp 120 masker på pinne 2.5. Ellers fulgte jeg oppskriften. 

Jeg ble veldig fornøyd med luene og de moteriktige jentene som skulle ha luene er i alle fall fornøyde! :D

Venter enn på bilder fra mottagerne, men i mellomtiden får dere nøye dere med å se den søte modellen Samuel med en av luene på! 




Kanskje må jeg strikke en til meg selv også! ;)

Ha en god uke! 

1 kommentar:

  1. Så gøy at du ble fornøyd med oppskriften min :-D og så snodig at nøstene vsr forskjellige :-S men greit å vite dersom det blir flere til vinteren :-)

    SvarSlett