tirsdag 2. april 2013

Sommerdrakt til en ny verdensborger

I går postet jeg en sniktitt på facebook og instagram hvor jeg viste noen detaljer av det siste prosjektet jeg har strikket. Når er det helt ferdig og dampet. Skal få sendt det av gårde nå snart. 

I mars kom det en liten gutt til verden innad i slekten, og som hans storesøster måtte jo også han få noe hjemmelaget. Valget falt på en drakt i bomull siden han er født såpass seint på året. Drakten er strikka i Viking Bjørk som består av 90% bomull og 10% ull. Denne blandingen gjør bomullen behagelig å strikke med, noe jeg liker. Jeg er i utgangspunktet ikke glad i bomull for jeg syns det er hardt å strikke av. Men dette garnet fungerte veldig fint :)

Mønsteret er hentet ut fra Dale Garn sitt babyhefte nummer 237 og fargen jeg har strikket med er beige. Fargen kom veldig dårlig fram på bildene, derfor er de fleste blitt svart/hvite.

Jeg gjorde som vanlig litt endringer underveis. For det første hadde jeg ikke riktige trykknapper til ulla, så jeg valgte å lage knapphull. For det andre valgte jeg å ha knepping foran i halsen og ikke bak. Dette for at den skal være mer tilgjengelig og for at det skal være mer behagelig for babyen.

Drakten er strikket omtrent som en body med lange ermer, noe som er praktisk til sommeren. Siden jeg tenker sommer er drakten strikker i str 3-6 mnd! :)






Håper mottakerne blir fornøyde! :)

Neste innlegg blir forresten innlegg nummer 100! :D

2 kommentarer:

  1. Grattis med innlegg nr.99! Så kjem vel innlegg nr.100 om ikkje så altfor lenge ;) Og forresten: nydeleg arbeid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja innlegg 100 kommer snart. Jeg må bare finne på noe koselig å fylle det med! Kanskje slå det sammen med toårsfeiring på bloggen! :D

      Slett