mandag 2. september 2013

Body og lue

I går kom jeg over frykten min for å sy på kantebånd! Og når da jenta over oss fylte 1 år i dag kunne jeg jo sy noe til henne!

Endelig kunne jeg sy jenteting også, noe som resulterte i en body og en lue. I tillegg fikk hun en av smokkesnorene jeg hadde igjen på lager.

Bodyen er sydd i str 86, noe som gjør at den passer en stund, og luen er i en ca str 1 år. Jeg venter på bilder for å se hvordan størrelsene sitter. 

Mønsteret til bodyen fant jeg i Ottobre Design for barn sommmerutgaven som kom i juli, men der var bodyen kortermet, noe jeg ikke syns passer nå når høsten kommer. Så jeg kombinerte litt mønstre og la til lange ermer. 

Luemønsteret er tradisjonelt fra Estland, innlegget om de originale luene kan leses HER. Originalt er luene sydd i fast stoff, men jeg valgte å sy den i jersey så den passet sammen med bodyen. 

Hovedstoffet i bodyen er fra Estland det også, og ribben er fra Stoff og Stil.








Da har du sett alle bildene av settet! Jeg er selv veldig fornøyd, men som du ser på noen av bildene så er det selvsagt noe som kan endres til neste gang. Og det jeg virkelig har lært er at jeg blir ikke bedre til å sy om jeg ikke tør å prøve! 

Nå planlegger jeg innkjøpt av flere jerseystoffer for å kunne sy mere! Dette var GØY! :D Også tok det ikke mer enn en kveld! :D



GOD
UKE
TIL
DERE
!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar